Anasayfa

13 Mart 2013 Çarşamba

Pazı Nasıl Yetiştirilir?


(Bahçemin yayılıp giden pazıları)

Evimin önündeki küçük bahçemde her yıl pazı yetiştiriyorum. Gün boyu güneş gördüğü için çok fazla gübreleme ihtiyacı olmuyor. 

Ekim ayında güneş gören bir yere tohumları saçın kendi kendine büyüyeceklerdir.   

Fotoğrafta görünen alana geçtiğimiz yıl da pazı ekmiştik, büyüyen bitkilerden dökülen tohumlar yeniden canlandı ve yeni pazılar oluşturdu. Üstten kestikçe yeniden çıkıyorlar. 

Pazı toprak bakımından seçici bir bitki değil her tür toprağa ekebilirsiniz. Güneşi çok görmeyen bir alana ekim yapacaksanız ekimden önce toprağı gübreleme yapmalısınız.

Üst kısımlarından kesmediğim zaman pazıları çok büyüyor, ara sıra kesip dağıtıyorum herkese, kesilmediği zamanlarda da börtü böceğe yem oluyor. Serçeler eskiden marullarımı yerdi ancak şimdi pazı yapraklarını didiklerini gördüm çok şaşırdım. :) Sümüklü böceklerden bahsetmeme gerek yok sanırım, pazının üstünden hiç eksik olmuyorlar, o yüzden pazıları topladıktan sonra sirkeli suda defalarca yıkıyorum. Aslında börtü böceği, sümüklü böceği ziraat ilaçlarını kullanarak öldürebilirsiniz ancak ben bunu tercih etmiyorum. Pazılar herkese yetecek kadar çok. :) Ailece sivrisinekler hariç diğer haşeratlara pek de düşman değiliz. 


Pazıyı genelde sarma yaparak kullanıyorum. Yumurtalısı da güzel oluyor..

Pazı Nasıl Yetiştirilir?, Pazı Ne Zaman Ekilir?, Pazı Yetiştiriciliği, Pazı Ekimi, Pazı Yetiştirme Püf Noktaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.